برای بالا بردن روحیه و انگیزه چه فیلمهایی را ببینیم؟
برای بالا بردن روحیه چه فیلمهایی را ببینیم؟

برای بالا بردن روحیه چه فیلمهایی را ببینیم؟

فیلم های خوب بقدری زیاد هستند که گاهی در انتخاب فیلمی با محتوای مورد نظرمان سر درگمی می شویم. اول از همه من اینجا میخواهم به شما توصیه ای کنم.وقتی به سوال برای بالا بردن روحیه چه فیلمهایی را ببینیم؟فکر می کنید فیلمهایی ببینید که همواره به کیفیت وجود، احساسات یا دانش شما بیفزایند. من به این نتیجه رسیده ام که فیلمهای انگیزشی بهتر از دیگر فیلمها، این رسالت را بجا آورده اند.
این ده فیلمی که به شما معرفی می کنم هم به افزایش روحیه شما کمک می کنند و هم برای رسیدن به اهدافتان می توانند الهام بخش مسیرتان باشند.

1- رستگاری در شائوشنگ (The Shawshank Redemption 1994):

این فیلم به دلیل محتوای مثبتی که دارد بسیار الهام بخش است و در صدر همه ی لیستهایی قرار دارد که با یک سرچ ساده می توانید پیدا کنید. علاوه بر داستان پرکششی که در متن جریان دارد، گاهی مکالمه ها چنان سرشار هستند که در تاریخ سینما ماندگار شده اند. اگر میخواهید ببینید در هرجایی می توان خوبی را منتشر کرد و همه چیز را ممکن ساخت و با اراده و سخت کوشی به هدف رسید، بیش از این فیلم رستگاری در شائوشنگ را از دست ندهید.

2- فارست گامپ (Forrest Gump 1994):

این فیلم به شما می گوید که چطور میتوان با قلبی بزرگ دنیا را فتح کرد؟ فیلم به ما یاد می دهد که برای موفق و خوشبخت شدن، فقط هوش و دانش کافی نیست. گاهی روح بزرگ ما با روح هستی یکی می شود و همه ی اتفاقات عالی دنیا را برای ما رقم میزند. روحی بزرگ به همراه پایداری برای هدف. احساسی که بعد از دیدن این فیلم به شما دست خواهد داد، تجربه ای باارزش و نادر است.

فیلم بالابردن روحیه
forest gump

3- نظریه همه چیز (The Theory of Everything 2014‎):

شاید تصورش سخت باشد که شخصی فقط بتواند چشمانش را حرکت بدهد و در عین حال یکی بزرگترین دانشمندان تاریخ هم باشد. این فیلم به زندگی و نبوغ استیون هاوکینک فیزیکدان دانشمند بزرگ قرن 21 و چگونگی گسترش بیماری لاعلاج او و تبدیل شدنش به شخصیت علمی برتر مجامع علمی دوران خودش می پردازد. با دیدن این فیلم در می یابید که کارهای زیادی هست که می توانید انجام بدهید. غیرممکنهای زیادی هست که می توانید ممکن کنید.

4- چه زندگی شگفت انگیزی (It’s a Wonderful Life 1949):

این فیلم به ما این امکان را می دهد که قدر بودن خود و انتخابهای خود را بدانیم و بخاطر گذشته و نشدنهای زندگیمان کمتر حسرت بخوریم. و اینکه قدرتی که با بدست آوردن دل انسانها میشود بدست آورد را دست کم نگیریم. شاید یکی از اهداف بودن ما در این کره ی خاکی همین باشد.

5- شبکه اجتماعی (The Social Network 2010):

این فیلم به ما می آموزد که چطور می توان ایده ها را دست کم نگرفت. چگونه می شود با جدی گرفتن و اجرای ایده ها، کار خلاقانه انجام داد و چطور با ذکاوت و همت و پافشاری روی هدف، جزو موفقترین افراد دنیا شد. فیلمی که جلوی شماست یک داستان واقعی است. داستان فیسبوک و خالقانش خصوصا مارک زاکبرگ که ثروت کلان او اکنون بر کسی پوشیده نیست.

6- یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind 2001):

زندگی دانشمندان همیشه مورد توجه مردم بوده است. خصوصا دانشمندان موفقی که علیرغم داشتن مشکلات جسمی، روحی و خانوادگی، همچنان به سیر صعودی خود ادامه داده اند. پروفسور جان نش با بیماری روحی خود سالها دست و پنجه نرم کرد، راه صعودش کج شد اما نهایتا بر شرایط مسلط شد و بر افتخارات خود افزود.

فیلم ذهن زیبا
beautiful mind

7- جوی (JOY 2015):

شاید در پاسخ به این سوال که برای بالا بردن روحیه چه فیلمهایی را ببینیم؟این فیلم پاسخ خیلی از ما باشد. با این تفاوت که جوی ناامید نشد و شرایط سخت باعث میشد عزم خود را جزم تر کند و با ایده های خلاقانه ی کوچک اما در ابعاد وسیع، به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کند. با این فیلم ایمان پیدا می کنید که درخششهای بزرگ در عرصه موفقیت، از جدی گرفتن ایده های کوچک کلید می خورند.

8- زندگی پای (Life of Pi 2012):

این فیلم را از آنجایی می پسندند که الهام بخشی آن بیش از دیگر نکات مثبتش است. هرچند که بسیار روی امیدوار بودن و تلاش مستمر (حتی اگر نمیدانی به چه راهی میروی) تاکید می کند، اما با بیان ناگفته هایی، ما را بهتر دنیایی که در آن زندگی می کنیم آشنا می کند. از طرفی به اعتماد به حس ششم یا شهودی درونیمان تشویق می نماید.

9- 12 سال بردگی (12 Years a Slave. 2013):

امروزه دیگر مشکلات برده داری جامعه پیشین غرب بر کسی پوشیده نیست. 12 سال بردگی بخشی از ظلم ها و ستم های آن دوره به برده های تیره پوست بیان می کند و چگونگی فایق آمدن تعدادی از آنها بر آن دوره نشان می دهد. که هر حرکتی، مانند سقوط دانه ای در برف از فراز کوه، به بهمنی انقلابی انجامید.

10- نامحدود (Limitless 2011):

از عنوان فیلم هم میتوانید حدس بزنید که قرار است چه چیزی اتفاق بیفتد. زندگی ما می تواند خارغ العاده باشد اگر به قدرت مغزمان پی ببریم. قدرتی که بنظر می رسد نامحدود باشد. اینکه با این قدرت نامحدود همه چیز ممکن شود بسیار هیجان انگیز می شود.

اگر میخواهی بدانی برای بالا بردن روحیه چه فیلمهایی را ببینیم؟ روی متن کلیک کن.