در فصل بهار چطور لباس بپوشیم؟
در فصل بهار چطور لباس بپوشیم؟

لباس رنگ روشن و ملایم را در اولویت قرار بدهید

معمولا در فصل زمستان بخاطر تیره بودن بیشتر لباسهای زمستانه، ناخواسته خودمان را از رنگهای روشن محروم می کنیم. فصل بهار فرصت خوبی است که از گنجینه ی رنگها برای تغییر استایل خود استفاده کنیم.

اولیه ترین توصیه ها برای پوشش بهاری، استفاده از لباسهای با رنگهای ملایم است که در این فصل هارمونی دلپذیری بین شما و حال و هوای اطرافتان ایجاد می کند. از طرف دیگر لباسهای روشن ملایم، کمتر نور آفتاب را جذب و مانع حبس شدن گرما در زیر لباس میشوند. پیشنهاد ما به شما رنگهای زرد، سبز، آبی و صورتی ملایم یا پاستیلی است.

توصیه متداول دیگر در لباس پوشیدن در فصل بهار استفاده از رنگ سفید است. رنگ سفید به علت بازتابش نور خورشید خصوصا در مناطق گرمتر از گذشته های دور همیشه پرطرفدار بوده و از دور خارج نشده است. این رنگ تازگی و طراوت خاصی به شما میدهد. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رنگ سفید، میتوانید در کنار آن، هر رنگ دیگری را به تن کنید.

 

لباس رنگ روشن و ملایم را در اولویت قرار بدهید

 

استایل مینیمال را انتخاب کنید


اگر نمیخواهید به مهمانی بروید، استایل مینیمال را انتخاب کنید. استایل مینیمال استایلی است که لباسهای با طرح ساده و رنگهای روشن یا خنثی پوشیده میشود. و در کنار این لباسها از اکسسوریهای ظریف و ساده استفاده می گردد.

توصيه ما به شما پوشیدن تک پوش و کفش سفید اسپورت و شلوار جین و اکسسوری های ساده و ظریف است. این استایل در سالهای اخیر بسیار پرطرفدار بوده است.
در صورتی که به مهمانی می روید هم از همین ترکیب استفاده کنید فقط بجای تی شرت، شومیز سفید و بجای کفش اسپرت سفید، پاشنه دار تیره بپوشید.

 

در بهار لباسهای طرحدار خصوصاً با طرح گل بپوشید


این نوع لباسها معمولا در فصل بهار برای خانمها جذابیت زیادی دارد. پیراهنهای بلند رنگی با طرحهای انواع گل در طبیعت سرسبز بهارانه، لطافت زنانه ی خاصی به شما خواهد بخشید. میتوانید از لباسهای ساحلی استفاده کنید خصوصا وقتی که به مناطق گرمتر و ساحلی سفر می کنید. آقایان نیز در فصل بهار از لباسهای مردانه ساحلی به همراه شلوار کتانی خصوصا سبز تیره میتوانند استفاده کنند. این گونه لباسها ظاهر راحت و جذابی به شما می بخشند.

 

کفشهای کتانی و صندل بپوشید

در فصل بهار که احتمالا بیشتر به طبیعت سر میزنید، با خودتان مهربان تر و راحت تر باشید. کتانی بپوشید، صندل به پا کنید. استفاده از کفش پاشنه دار را به مهمانی ها محدود کنید.
در این پوشش، که در استایل کژوال جا می گیرد، اگر کفش خود را با کیف یا تی شرت و یا شومیز ست کنید، ظاهری شیکتر خواهید داشت. دقت داشته باشید پیشنهاد میکنیم در فصل بهار استایل کژوال را در جاهای رسمی تر مانند رفتن به سینما، تئاتر و خیابان استفاده کنید. از رنگهای محدود و محوتر استفاده نمایید. نگران ست نشدن لباسهای خود نباشید، چرا که با این نوع پوشش آزادانه، راحت و خودمانی بنظر خواهید آمد.

 

گاهی رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید

دقت کنید که اصراری بر پوشیدن لباس های با رنگهای هم خانواده و متناسب نداشته باشید. خودتان را مجبور نکنید که همیشه لباس هایتان را ست کنید. گاهی استفاده از رنگ های سرد و گرم کنار هم جذابیت بیشتری پیدا می کنید. این نوع لباس پوشیدن، استایل خاص تری را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از جوراب های رنگی را خصوصا در شب های سرد بهار برای داشتن ظاهری گرم و مطبوع تر دست کم نگیرید.

 

لباس‎های چهارخانه ی رنگی را فراموش نکنید

این روزها تونیک یا پیراهن های مردانه ی چهارخانه ی رنگی را می توانید روی هر تی شرتی بپوشید و با شلوار کتانی رنگی یا شلوار مام استایل جین، ظاهر راحت و جذابی برای خود بسازید.

بخاطر هوای ناپایدار بهار، براحتی می توانید دکمه های لباس چهارخانه را روی تی شرت باز بگذارید و یا ببندید و با هر دو حالت ظاهر مناسبی داشته باشید. همراه این نوع لباس ها بهتر است کفش کتانی بپوشید. توجه کنید که کتانی رنگی زیباتر است.

 

لباسهای چهارخانه ی رنگی را فراموش نکنید

 

کلاه همراه داشته باشید

در فصل بهار ما ایرانیها که بطور ویژه به دامان طبیعت می رویم، بهتر است با خود کلاه به همراه داشته باشیم. برای خانمها با پیراهن های گلدار رنگی و لباس ساحلی، کلاه گرد لبه دار و یا حصیری، و آقایان کلاه سفری دور گرد یا اگر استایل اسپرت دارند، کلاه اسپورت توصیه میشود. خانمها اگر استایل مینیمال یا اسپورت دارند، آفتابگیرهای اسپورت رایج به شیک تر شدن استایل آنها کمک می کند.

 

شلوارهای گشاد نخی را امتحان کنید

در فصل بهار از شلوارهای گشاد نخی و لطیف استفاده کنید. پس از حداقل یک فصل پوشیدن لباسهای زمستانه ضمختی که اکثرا تنگ و چسبان هستند، شلوار نخی گشاد ضمن اینکه احساس راحتی فراوانی به شما می دهد، ظاهر شیک و امروزی به شما می بخشد.

بهتر است شلوار گشاد را با تی شرت یا شومیز فیت بپوشید و اگر مایل باشید، با انداختن لباس گشاد دیگر روی آنها دارای استایل گرانج شوید. هم با این کار راحت و خودمانی تر خواهید بود، هم بدنتان را از تغییرات دما حفظ می کنید.

 

زیورآلات متناسب استفاده کنید

با هر لباس جواهرات متناسب بپوشید. در کنار لباس ساحلی و گلدار، جواهرات رنگی و طرح گل و برگ، در کنار استایل مینیمال و اسپورت جواهرات کوچک و ظریف، در کنار لباسهای ساحلی و رنگی و زنانه جواهرات رنگی (البته رنگی بغیر از رنگ غالب لباسها) استفاده کنید.
به آقایان استفاده از مچ بندهای رنگی به همراه استایل رنگی و مچ بند چرم به همراه استایل اسپورت پیشنهاد میشود.

 

خانم ها سربند بزنید

اخیرا استفاده از سربندهای رنگی و طرحدار بین خانم ها طرفدار های زیادی پیدا کرده. چرا که استایل منحصر به فردی به آنها می بخشد. استفاده از سربندهای متفاوت در طبیعت و خیابان و مهمانی، متناسب با هر فضا، ترکیب شیک تری به استایل شما میدهد.

 

گاهی عینک آفتابی بزنید

بسته به اینکه در چه منطقه ای با چه آب و هوایی زندگی می کنید و به ویژه در ظهرهای آفتابی عینک آفتابی بزنید. در فصل بهار عینک های آفتابی رنگی را با رنگ لباسهای خود ست کنید. بند عینک خود را متناسب جایی که میروید انتخاب کنید. استفاده از بند عینک رنگی و متنوع بیشتر به خانمها توصیه میشود.

 

گاهی عینک آفتابی بزنید

 

شلوار پایین کشی یا گتردار بپوشید

معمولا شلوارهای پایین کشی و گتردار نخی و خنک و متناسب فصل بهار هستند. ضمن اینکه این شلوارها بسیار راحتند، اگر با لباسهای نخی و متناسبی ترکیب شوند، راحتی و گرمی به ظاهر شما خواهند داد. هنگام استفاده از این شلوارها، پابندهای اسپورت رنگی بیندازید.

 

خانم‌ها شال نخی سبک بپوشید.

گاهی خانمها فراموش می کنند که شالهای نخی و سبک مناسب فصل بهار چقدر روی اینکه در هر ظاهری بشاش بنظر برسند تاثیر دارند.
برای اینکه هر استایل شیکی داشته باشید و در پوششتان احساس راحتی کنید، شالی سبک و با جنسی متناسب فصل بهار انتخاب کنید.

 

لباس حریرِ با آستر نخی را انتخاب کنید

لباس‌های حریر بخاطر لطافت خود بسیار پرطرفدارند اما بعلت درصد بالایی از پلاستیک که در بسیاری از پارچه های حریر بکار میرود، در گرمای بهار آزار دهنده اند. معمولا پارچه حریر نازک است و نیاز به آستر دارد. بنابراین وقتی لباس حریری انتخاب می کنید که آستر نخی داشته باشد، بخش اعظم مشکل حل خواهد شد و شما در لباس حریر هم ظاهر لطیفی پیدا می کنید و هم احساس راحتی دارید.

 

لباس و کلاه گرم به همراه داشته باشید

در فصل بهار هر جا می روید لباس و کلاه گرم همراه داشته باشید. لباس و کلاه خود را به گونه ای بردارید که با استایل اصلی شما هماهنگی داشته باشد. اگر از لباسهای اسپورت استفاده کرده اید و استایلی مینیمال دارید، با خود لباس هودی گرم بردارید، اگر استایل کژوال دارید، کت چرم یا کتانی به همراه داشته باشید.

همراه داشتن لباس رویی گرم برای استایل گرانج هم آسان است چرا که با هر لباس رویی اورسایز و گرمی تناسب پیدا میکند. دقت کنید از پیش فکر کردن به همه ی نکات کوچک در مورد پوشش، به شما این فرصت را می دهد که  تصميم بهتري براي چگونگي استايل خود بگيريد.

 

کیف کمری و کوله پشتی را در اولویت قرار بدهید

فصل بهار برای ما ایرانی ها فصل گردش و تفریح است. کیف مناسب تفریح کوله پشتی و کیف کمری است. خانم ها اگر از کوله پشتی های فانتزی کوچک تر استفاده کنند، ظاهر جذاب تری خواهند داشت.

 

استایل گوتیک را در فصل بهار کنار بگذارید

استایل گوتیک به استفاده از رنگهای تیره و بعضاً خنثی در لباسها و حتی در آرایش صورت و ناخن معروف است، استفاده از آن را پیشنهاد نمیکنیم. چرا که اگر شما در فصل بهار با جذابیتهای بصریش از رنگ و طرحهای زنده در پوششتان استفاده نکنید، بدون شک خود را از با طراوت بنظر رسیدن دور کرده اید.